Main content

  • Jumbo en Aldi zetten stappen, Dirk en Deen weigeren

    08/10/2019

    Vandaag publiceert Hivos de eerste tussenstand in het ‘Hallo-supermarkt-hoe-moeilijk-kan-het-zijn?-spel’, over leefbaar loon voor de rozenpluksters in oostelijk en zuidelijk Afrika. In het spel gaan acht supermarkten de strijd aan voor eerlijke rozen: wie verkoopt er als eerste rozen waarvoor een leefbaar loon is betaald? In deze eerste tussenstand laten Jumbo en Aldi vooruitgang zien, terwijl Dirk en Deen weigeren mee te werken.

  • Supermarkten strijden om eerlijke rozen in leefbaar loon spel

    16/07/2019

    Vandaag wordt het 'Hallo-supermarkt-hoe-moeilijk-kan-het-zijn?-spel' gelanceerd, waarin acht supermarkten de strijd aan gaan voor eerlijke rozen. De supermarkten kunnen punten verdienen voor iedere stap die ze zetten op weg naar leefbaar loon voor de rozenpluksters in oostelijk en zuidelijk Afrika. Al meer dan een jaar is Hivos met de supermarkten in gesprek dit voor elkaar te krijgen; maar nog steeds verdienen de vrouwen die onze rozen plukken te weinig.

  • Hivos wint prijs voor bloemencampagne

    28/06/2019

    Hivos wint prijs voor bloemencampagne Op maandagavond 24 juni mocht Hivos de IDleaks Hoogvlieger Award (juryprijs) in ontvangst nemen. Deze award wordt uitgereikt aan de beste communicatie-uiting van een Nederlandse ontwikkelingsorganisatie uit het afgelopen jaar. Hivos won de prijs voor de publiekscampagne Small Change, Big Deal. Small Change, Big Deal De campagne Small Change, Big Deal werd […]

  • Een ‘fair Christmas’ met Fairtrade kerststerren

    17/12/2018

    Weet jij wat een 'leefbaar loon' is? Met een leefbaar loon kan een werknemer voorzien in de basisbehoeften van zijn of haar gezin. Denk aan voldoende én voedzaam eten, kleding, huisvesting, scholing, zorg en wat spaargeld voor een onvoorziene tegenslag. Een leefbaar loon is een belangrijk mensenrecht, maar lang niet overal vanzelfsprekend. Dat moet anders vinden wij en daar werken we aan met ons programma Women@Work.

  • Power Flower Girls betrekken publiek met optredens op straat!

    14/02/2018

    De campagne Small Change Big Deal is nu echt van start gegaan. Met een gepimpt Volkswagenbusje hebben de Power Flower Girls in Amsterdam en Aalsmeer opgetreden. Daar vroegen zij aandacht voor onderbetaling van Afrikaanse vrouwen in de bloemenindustrie.

  • Consumenten willen best meer betalen voor hun bloemen

    10/02/2018

    De campagne Small Change Big Deal roept op tot een eerlijke deal, waarbij alle schakels in de keten samen 13 cent opbrengen per bosje rozen in de supermarkt. Dat is namelijk het bedrag dat gemiddeld nodig is per bosje van 10 rozen om de Afrikaanse bloemenpluksters wél een leefbaar loon te kunnen betalen. Uit de steun aan onze oproep en reacties van consumenten blijkt dat zij best meer willen betalen.