Main content

Wij zijn Hivos

Hivos is een internationale organisatie die gelooft in moedige mensen. Samen met hen komen we op voor gelijkheid en strijden we tegen machtsmisbruik. We werken met activisten, ondernemers, journalisten, kunstenaars, burgers en hun organisaties in meer dan 30 landen. Zij hebben de originele ideeën en het lef ze uit te voeren; wij staan hen bij met kennis, contacten, geld en bescherming. Zo bouwen we samen aan een vrije, eerlijke en duurzame wereld.

Onze overtuiging
Wij gaan al meer dan 50 jaar uit van de kracht van mensen en hun vermogen om zélf hun leven vorm te geven. Ongeacht wat zij geloven of hoe zij zichzelf identificeren. De unieke verscheidenheid van mensen is waardevol en moet gekoesterd worden. Want een leven in vrijheid en waardigheid, met respect voor elkaar en de planeet, leidt tot een groter individueel welzijn en een eerlijke en veerkrachtige samenleving. Tot op de dag van vandaag worden wij door deze overtuiging geïnspireerd en bepaalt het hoe wij naar de wereld kijken.

Waar wij aan werken
In meer dan 30 landen werken wij samen met moedige mensen aan structurele oplossingen voor mensenrechtenschendingen en klimaatverandering. Dat kunnen activisten zijn, maar ook journalisten, kunstenaars, advocaten, hackers en boeren. Met slimme, gedurfde projecten verzetten wij ons tegen discriminatie, ongelijkheid, machtsmisbruik en de overbelasting van onze leefomgeving. Maar, alleen tegenwicht bieden is niet genoeg. Wij streven naar structurele verandering. Daarom werken we ook samen met pionierende organisaties, innovatieve bedrijven en bereidwillige overheden. Met hen delen wij een droom waarin economieën duurzaam zijn en samenlevingen open staan voor iedereen.

Meer weten? Kijk dan op de website van Hivos.

Over de campagne

Leonard Fäustle

Met de Women@Work Campaign voert Hivos al jaren campagne voor betere arbeidsomstandigheden voor vrouwen in de Afrikaanse bloementeelt. Ons doel is dat alle bloemen worden gekweekt met respect voor mens en milieu. Dat doen we samen met partners in oostelijk en zuidelijk Afrika, én in Nederland. In voorafgaande jaren spraken we vooral de consument en de bloemisten aan. Nu richten we ons tot alle partijen in de bloemenketen die verantwoordelijk zijn voor een eerlijke, duurzame productie. Omdat de lage lonen veel problemen veroorzaken voor vrouwen op de Afrikaanse bloemenbedrijven, staat een leefbaar loon centraal in ‘Small Change, Big Deal’.